miercuri, 6 ianuarie 2010

Vreau noaptea sa ma visezi ca pe o zana alba

Vreau noaptea sa ma visezi ca pe o zana alba, vreau ziua sa ma privesti ca pe un prieten, vreau la pranz sa te gandesti la mine ca la o salata de fructe, vreau la amiaza sa ma ai ca pe un somn de doua ore pentru frumusetea ta iar seara sa te uiti la mine ca la o steluta cu cinci colturi sclipitoare. si ce naiba mai vreau de la tine?
Da. Mai vreau sa ma lasi sa fiu copila dar sa nu-mi dai drumul de mine, vreau sa vii cu mine in intuneric, sa-mi arati ca nu exista monstri sub pat, ca nu se aude nimic rau din stanga si din dreapta cand e noapte si imi plimb catelul pe aleea dintre blocuri. Mai vreau sa fii alaturi de mine asa cum un barbat ii este unei femei. Nu vreau sa ma dadacesti, nu vreau sa mi te dai, nu vreau sa te iau, nu vreau sa cresc copii, te vreau langa mine. Vreau in preajma mea un barbat la care sa iubesc talentul, vreau in viata mea pe cineva care sa ma faca sa tresar, de care sa fiu mandra. Sa fie pictor, arhitect, muzician, actor, fizician, matematician sau student la informatica sau medicina. Vreau sa faca el tot ce eu nu pot sa fac, sa fie el tot ce eu nu pot sa fiu. Sa-mi invete copilul cum se traieste frumos, cum se mananca sanatos, cum se iubeste din toata inima.
Vreau de la tine sa nu ma limitezi, sa ma controlezi doar cand imi fac rau, sa ma ajuti sa ma ridic cand sunt in genunchi, sa ma tragi pe par cand o merit, sa tipi la mine din tot pieptul tau cand nu vreau sa ma trezesc de dimineata. Vreau sa faci din mine o persoana mai buna, vreau sa ma privesti bland, sa pufnesti in ras de fiecare daca cand ma infurii si ma inrosesc.
Cand nu mai vezi pe altcineva in viata ta in viitor decat pe el atunci o parte din idelurile tale apar un pic in ceata. Te schimbi pe zi ce trece, iti dai seama de schimbare, ti-e frica, parca te vrei inapoi, te vrei copila iarasi, te vrei cu codite si acadele prin curtea scolii, te vrei ascultand Andre, Angels, Bambi sau ASIA. Te intrebi daca e bine, daca asa se intampla cand te faci mari, daca e ceva in neregula cu tine sau e doar o alta etapa. O sa te mai intorci, e primul? E el? E primul dintre ei sau au mai fost si altii inainte? Incepi sa te gandesti la doua persoane cand pui masa, incepi sa te gandesti la cum e imbracat el daca afara bate vantul sau ploua. Mergi la farmacie si cumperi Algocalmin si Paracetamol cand se simte rau, mergi la el in camera si-l trezesti daca stii ca a doua zi are examen la psihopedagogie. Ramai cu el in camera si stai cu el cand tremura si se simte rau, si nu faci deloc un sacrificiu, asa cum poate ai fi facut cu alte persoane. Si tocmai asta te face sa te simti ciudat. Te comporti altfel, te gandesti si in beneficiul lui si asta te inspaimanta. Aproape ca e ca si cum ai trai in doua faze.
Nu sunt sigura ca asta vreau de la viata. Nu sunt sigura ca vreau sa traiesc in doua faze. Cel putin nu inca. Dar cum orice lucru nou e atractiv, cum fericirea noastra se gaseste in schimbare si nu in starea de la momentul respectiv, nu am sa incerc sa ma franez.
Oricum daca ar fi sa ma gandesc la o viata intreaga alaturi de tine, m-as inchipui in vreo 7 ani intr-un birou, inconjurata de hartii, imbracata intr-o camasa alba cu dungulite subtiri maro, sunandu-te pe la pranz sa-ti spun ca te iubesc si sa te rog sa faci tu rezervarea pentru filmul de sambata. Pot sa-mi inchipui chiar ca te superi pe mine ca nu ti-am calcat bine camasa si ti-am ratacit din greseala niste hartii din nu stiu ce dosar care-ti trebuie la birou. In 11-12 ani ma vad avand primul copil. Vreau sa fie baiat. Pot sa te vad la spital, pot sa te vad tremurand de emotie, pot sa te vad plangand. Plangand si cantand, asa cum imi canti acum... :
Ce seara minunata. mai spune-mi iubito odata,
Mai spune-mi ca esti frumoasa si ca imi vei fi mireasa,
Si vom avea o fata, mai spune-mi iubito odata.


Apoi, anul urmator o sa-ti spun intr-o zi ca nu am uitat ce-ti ziceam in facultate, ca vreau doi copii, un baiat mai mare si o fata. Si vreau ca baiatul sa aibe mare grija de surioara lui si sa o protejeze.
Nu vreau ca nici unul din copiii nostri sa aiba nume care incep cu litera L. sau E. sau I. si nici cu G. si cine stie, poate pana la 30 si ceva de ani o sa se mai adune cateva litere.
Oare asta inseamna schimbarea aia mare la care ma tot gandesc de fiecare data cand am un crampei de timp sau sunt odihnita?
Daca pot sa te vad langa mine mai mult timp inseamna ca esti tu? Ca esti primul? Poti sa ma faci fericita?
Daca poti sa ma iubesti intai pe mine ca pe un copil inseamna ca poti sa-mi iubesti copiii chiar daca peste 15 ani ne intalnim toti 4 pe strada si baietelul si fetita nu-s copiii tai.
Dar pana una alta, chiar asa sa fie? Nu stiu ce vreau de la viata. Nu stiu daca sunt gata inca. Tot ce stiu e ca e bine cu tine. E bine langa tine. Poate pentru ca esti nou-nout, poate pentru ca nu esti consumat, poate pentru ca mirosi al naibii de frumos!
Oricum e placut sa ma trezesc dimineata alt om!
A, si mai vreau de la tine sa nu ma iei de tot pentru ca numai pe mine ma mai am.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu