vineri, 8 ianuarie 2010

Cum s-o faci pe Tiramissa in 5 pasi

Din seria SUNT FEMEIE : DECI EXIST nu poate sa lipseasca un ghid de genu' asta. Ca sa ma "faci" asa cum vrei tu, trebuie neaparat sa ma "faci" in primul rand. Si ca sa ajungi sa ma "faci", trebuie sa faci ce vreau eu timp de 100 de ani. Bun.







  • In primul rand trebuie sa te cunosc intr-un moment in care am nevoie de tine, intr-o zi in care ploua si numai tu ai umbrela, intr-o zi in care mi s-a rupt tocu' si numai tu ai masina sau am nevoie de un Mos Craciun pentru cei doi copii ai mei si numai tu ai costum. Mai sunt si alte situatii de genu' am ramas fara benzina, am nevoie de un mecanic, ma doare stomacul, am nevoie de pastile, mi s-a terminat bateria la telefon, am nevoie de cineva care sa-mi instaleze nu-stiu-ce programe pe laptop sau nu vreau sa merg singura pana in Agronomie sa cumpar cate ceva. Si iarasi, pentru ca sunt femeie, si stii ca femeile au toata casa la ele in poseta, fii sigur ca am tot timpul pastile in geanta, am Triferment si Algocalmin, Fervex, Paracetamol si un Touch hand gel-antibacterial. Am doua telefoane care functioneaza amandoua si daca unul ramane fara baterie, sigur pot sa-l butonez in continuare pe celalalt, iar cu gama software sunt pe linia de plutire.


  • In al doilea rand trebuie sa fii frumusel si bland, sa-mi vorbesti frumos, sa ma intereseze ce zici.  Sa ai alte preocupari fata de ale mele. Sa vorbesti cine stie ce limba straina ciudata si greu de inteles, sa fii pictor, actor, arhitect, muzician sau ceva de genul asta. A, da! e de preferat sa avem cunostinte comune si printre cuvintele alea multe pe care mi le spui sa strecori si cate un amanunt interesant despre vietile prietenilor nostri comuni, tot pentru ca SUNT FEMEIE: DECI BARFESC. Bun. Ne cunoastem, petrecem mult timp impreuna, iti dau tot ce am. Sunt o prietena buna pentru ca asa sunt cu toata lumea. Mergem impreuna in parc, mergem la Mall, mergem impreuna la cumparaturi, iesim sa dansam, mancam impreuna, mergem la teatru si ma ajuti cand am prea multe sacose de carat.


  • In al treilea rand, ajung din intamplare sa cunosc cele mai apropiate persoane. Cunoscandu-i pe ei capat incredere in mine si vad cam ce fel de oameni ai in jurul tau. Sunt zambitoare ca un copil dimineata si fac totul pentru toata lumea.  Nu imi place sa aud despre iubirile tale trecute, ma consuma toate idilele tale dar pentru ca ma intereseaza a naibii de mult, o sa te ascult cand imi povestesti.


  • In al patrulea rand, dupa aproximativ 50 de ani, cand mi se pare mie ca esti in regula cu toate si incep incet-incet sa am incredere in tine si nu regret ca ti-am dat tot ce am o sa te rog sa faci cateva chestii pentru mine.  Recunosc ca asta e un mare defect al meu. Nu am cum sa ma abtin sa-mi impart fericirea, nu pot sa ma controlez sa va consider si sa va numesc prieteni pentru ca pentru mine, prietenia inseamna ceva mai mult decat poate sa cuprinda cuvantul asta. Asa ca ... ce fac eu? Pun la bataie tot ce am, va dau cat puteti sa luati si pe deasupra. Si la faza a 4-a incep sa cer si eu cate ceva. De cele mai multe ori toti va impotmoliti in pasul 4. De cele mai multe ori incep sa va urasc [pentru asta] inca dinainte de a incepe cu adevarat sa va iubesc. De cele mai multe ori ajung sa plang putin inainte de culcare si sa ma refugiez in tot soiul de cerinte profesionale imbacsite. De-aia am eu notele asa de mari, de-aia iau toate examenele si ies la tabla la seminarii.Nu pentru ca sunt tocilara. Dar e in regula. Puteti sa ma luati drept o tocilara. Nu ma deranjeaza, oricum per ansamblu tot am ceva mai mult decat aveti voi. Bun. iti spuneam ca incep sa-ti cer chestii minore, pe care ma asigur inainte ca poti sa le faci, ai timp si resurse si depinde doar de cat de importante sunt pentru tine nevoile mele. Asa aflu gradul tau de empatie si tot pe firul asta ajung la procentul tau de infantilitate. Te rog sa dai un telefon in locul meu, sa faci o rezervare pentru mine, sa-mi cumperi ceva de mancare, sa-mi faci o cafea, sa-mi imprumuti o carte. Chestii banale. Nu uit niciodata sa-ti dau banii inapoi si sa-ti multumesc si sunt atenta daca-mi raspunzi : cu placere. sau si alta data.


  • In ultimul rand, daca ai reusit sa treci de pasul 4, o sa te caut eu, o sa incerc eu sa petrec mai mult timp cu tine. Ar urma o perioada putin ciudata pentru ca sunt uimita de tine si am mustrari de constiita pentru ca te-am subestimat. Aproape ca-mi pare rau ca te-am chinuit prin toate fazele si nu te-am iubit de la inceput. Ma bucur cu tine si sunt fericita ca nu am dat totul unui nimic. Accept sa ma saruti, ba chiar o mai fac si eu uneori daca ma simt in siguranta. Abia atunci poti sa ma "faci". Si n-am sa spun nu, n-am sa te mint ca nu se poate din cine stie ce motive obiective. Si dupa asta o sa poti sa te bucuri de mine fara sa nu intelegi de ce ma uit ciudat la ceas uneori, fara sa te miri de ce sorb pofticioasa dintr-o cana de vin, fara sa fii intrigat de cat de usor ma ameteste alcoolul. Tot acum, la sfarsit intelegi singurel de ce colectionez zahar, afli de ce sufar de frigo-fobie si abia cand voi muriti de cald eu ma simt bine.

E un algoritm care da gres mai devreme sau mai tarziu, depinde de exemplul luat. E o metoda stricata de a evalua posibilii soti, tati ai copiilor mei. Dar am incredere in el pentru ca solutia in sine nu m-a dezamagit niciodata. Barbatii care s-au impotmolit la penultima faza m-au dezamagit, nu algoritmul. E prosteasca metoda pentru ca eu investesc tot ce am si niciodata nu ma aleg cu ceva. Am in plan intr-un viitor cat mai apropiat sa-mi regandesc unghiul pentru ca daca o sa continui asa, o sa ajung convinsa ca nu exista pe lumea asta barbati care sa ma "faca". Si ironia cea mai tare e ca fraza de mai sus poate sa sune chiar a putere.
Inca o parte buna a metodei este ca adun experienta. Si pentru ca pana si partile bune au cate o parte proasta, obosesc repede :  car dupa mine toti barbatii de care m-am lovit si m-a durut.
Normal ca exista tot felul de variatiuni pe tema, asta face frumusetea metodei. Tot timpul gasesc lucruri care ma marcheaza la ceilalti, lucruri pe care le invat de la ei.
Sunt speriata insa pentru ca in ultima vreme m-am pierdut printre pasi cu cineva si nu prea mai pot sa ma adun. Dar mai am inca vreo 21 de grame de incredere in el si o sa ma bazez pe asta ca doar mi-a castigat-o pe buna dreptate.
Am auzit candva, probabil intr-un film, nu mai tin minte, o replica faina. Iubeste-ma sau sinucide-te!
Acum gandeste-te.

Un comentariu: